National Transport Library Research Database

SafeCoach - Frontal krocksäkerhet hos landsvägsbussar (SafeCoach - Frontal crashworthiness of coaches)

  • Törnvall, Fredrik
  • Volvo Technology AB, Svenskt företag eller organisation, 556542-4321
Sponsors, duration, budget: Vinnova ; 2009-03-01 -- 2011-02-28 ; 800000 kronorRegistration number:
  • Vinnova 200900077
Subject(s): Abstract: Relevanta lastfall för interna test- och simuleringsprocedurer av landsvägsbussars frontala krocksäkerhet, med fokus på främre åkande och bil-mot-busskompatibilitet. - En kompetenshöjning och ökad förståelse för hur olika delar av de passiva säkerhetssystemen samverkar mot den sammansatta frontala säkerheten hos fordonet i dess verkliga arbetsmiljö. - Framtagning och utvärdering av vikteffektiva konceptuella busstrukturer map. främre åkande och bil-mot-busskompatibilitet. - Kunskap och material till grund för framtida diskussioner kring EU-projekt inklusive standardiseringar och förändrade provmetoder för utvärdering av landsvägsbussars passiva säkerhetsnivå.Abstract: The goal with this project proposal is to (1) develop internal evaluation methods and relevant criteria for the two most important sub-parts of coach frontal crashworthiness; driver/coach protection and coach-to-car compatibility and to (2) develop new weight effective conceptual solutions for future coach front structures. The work will be expected to lead to definition of future EU project proposals and, on the long run, to new standards. - A set of relevant load cases for physical tests and numerical simulations of frontal crashworthiness of coaches, with focus on driver/coach protection and coach-to car compatibility. - A gained knowledge of how the passive safety systems interact to the total real world safety. - Development and evaluation of weight effective concepts of coach front structures with respect to driver/coach protection and coach-to car compatibility. - Knowledge and material as basis for future discussions and suggestions of EU project proposals, including standardizations and changes test methods for the evaluation of coach frontal crashworthiness.
Item type: