Summary: I svensk olycksstatistik har säkrare kurvtagning identifierats som en central aspekt för att öka säkerheten för motorcyklister i trafiken. Projektets syfte är därför att öka kunskapen om kurvolyckor samt testa möjliga åtgärder för att stödja motorcyklisten i sitt spårval och sin hastighetsanpassning genom kurvan. Projektet inleds med att ett antal olycksdrabbade kurvor väljs ut vilka mäts in och därefter ”ritas upp” på en testbana. Motorcyklister kommer att få köra testbanan utan att några åtgärder implementerats för att stödja kurvtagningen. Därefter kommer olika stödjande åtgärder för kurvtagning testas en i taget. Parallellt med att de utvalda kurvorna studeras på testbanan mäter projektet, motorcyklisters spårval och hastighetsanpassning genom de utvalda kurvorna ute i verkligheten. Efter att kostnadseffektiva åtgärder implementerats i verkligheten genomförs en eftermätning.Summary: In Swedish accident statistics, safer road curve driving has been identified as a central aspect for increasing safety for motorcyclists in traffic. The aim of the project is therefore to increase knowledge about curve accidents and to test possible measures to support motorcyclists in their lane selection and speed adjustment through the curve. The project begins by selecting a number of accident-prone road curves, which are measured and then “drawn up” on a test track. Motorcyclists will be allowed to drive the test track without any measures implemented to support cornering. Various supporting measures for cornering will then be tested one at a time. In parallel with the selected curves being studied on the test track, the project measures motorcyclists’ lane selection and speed adjustment through the selected curves in real life. After cost-effective measures have been implemented in real life, a follow-up measurement will be carried out. The overall goal of the project is to increase motorcyclists’ safety in traffic in the long term, and the results will be published in a VTI report.