Abstract: Syfte och mål: Syftet med projektet LOGIFLY är att öka integrationen mellan utbildningsprogrammet Flygtransport och Logistik (vid Linköpings universitet) och flygbranschen, samt bidra till ett effektivare hållbarhetsarbete i flygbranschen. Detta genom att skapa en vetenskaplig plattform för utveckling, implementering och utvärdering av arbetsintegrerat lärande (AIL) och via denna testa ett antal olika nya utbildningsmoment. Förväntade effekter och resultat: Den plattform som skapas som en del av projektet kommer att inkludera kommunikationsytor mellan akademin och flygbranschen och erbjuda möjligheter till ständiga förbättringar och utveckling av ingående moment i utbildningen. De metoder som utvärderats och befunnits värdefulla för utbildningen kommer att bli permanenta inslag, och plattformen kommer att underlätta utvecklingen och utvärderingen av ytterligare metoder. Upplägg och genomförande: Projektet genomförs av Linköpings universitet tillsammans med parter från flygbranschen, inklusive Swedavia, Luftfartsverket, Boeing, och Independent Business Group. I det första steget kommer ett antal olika pedagogiska metoder att väljas ut via litteraturstudier och workshops. Dessa ska sedan implementeras och testas hos respektive branschpart, för att sedan utvärderas.Abstract: Purpose and goal: The purpose of the project LOGIFLY is to increase the integration between the bachelor program Air Transport and Logistics (at Linköping University) and the aviation industry and contribute to more effective sustainability work in the aviation industry. This by creating a scientific platform for the development, implementation, and evaluation of work-integrated learning and through this, test a number of different new teaching methods. Expected results and effects: The platform, which is created as part of the project, will include communication opportunities between the academy and the aviation industry, and offer opportunities for continuous improvement and development of the educational program. The methods evaluated and found valuable for the program will become permanent features, and the platform will facilitate the development and evaluation of additional methods. Approach and implementation: The project is carried out by Linköping University together with parties from the aviation industry, including Swedavia, the Luftfartsverket, Boeing, and Independent Business Group. In the first step, a number of different pedagogical methods will be selected via literature studies and workshops. These will then be implemented and tested at the industry parties, and then evaluated.