Abstract: Syfte och mål: US AutoTech-program är ett långsiktigt program med mål att: - Positionera Sverige och svenska innovativa företag till USA:s automatiserade och uppkopplade fordonsekosystem; - Utveckla affärsmöjligheter för svenska företag; - Koppla investerare till ledande svenska företag; - Koppla svenska företag och innovationer till amerikanska partners och demonstranter; - Stödja svensk etablering och tillväxt i USA.; Programmet skall ge insikter, riktade nätverksevenemang, konferensdeltagande matchmaking. Drive Sweden och Future Mobility är viktiga samarbetspartners i programmet.; Förväntade effekter och resultat: - Positionera Sverige och svenska innovativa företag till USA:s uppkopplade och automatiserade fordonsekosystem; - Utveckla affärsmöjligheter för svenska företag; - Koppla investerare till ledande svenska företag; - Koppla svenska företag och innovationer till amerikanska partners och demonstranter; - Stödja svensk etablering och tillväxt i USA. Upplägg och genomförande: Projektet är uppdelat i 7 aktiviteter: 1) USA:s AutoTech landing page och kartläggningsrapport; 2) Virtuella matchmakingsessioner; 3) Svensk paviljong eller liknande på ett Kalifornien event (TBD); 4) Silicon Valley roadshow; 5) Svensk paviljong eller liknande på ett Michigan event (TBD); 6) Detroit roadshow; 7) CES Show report.
Abstract: Purpose and goal: US AutoTech-program is a long-term program with objective to: - Position Sweden and Swedish innovative companies to America´s automated and connected vehicle ecosystem; - Develop business opportunities for Swedish companies; - Connect investors to leading Swedish companies; - Connect Swedish companies and innovations to American partners and demonstrators; - Support Swedish establishment and growth in the USA.; The program shall provide insights, targeted networking events, conference participation and matchmaking. Drive Sweden and Future Mobility are partners in the program. Expected results and effects: - Position Sweden and Swedish innovative companies to America´s automated and connected vehicle ecosystem: - Develop business opportunities for Swedish companies; - Connect investors to leading Swedish companies; - Connect Swedish companies and innovations to American partners and demonstrators; - Support Swedish establishment and growth in the USA. Approach and implementation: The project is divided into 7 activities: 1) US AutoTech landing page and mapping report; 2) Virtual matchmaking sessions; 3) Swedish pavilion or similar at a California event (TBD); 4) Silicon Valley roadshow; 5) Swedish pavilion or similar at a Michigan event (TBD); 6) Detroit roadshow; 7) CES Show report.