Notes: Program: Fordonsstrategisk forskning och innovationAbstract: Syfte och mål: Syftet med det föreslagna experimentet på AstaZero är att studera effekten av feltoleranta strategier för förare och fordonets prestanda samt att validera simuleringsresultat och vidareutveckla kunskaperna som erhållits från körsimulatorresultat från de avslutade projekten FT_HEV och EVERSAFE, nyligen utvecklade kontrollstrategier samt att utvärdera prestanda och aktuatorgränser för fordonet. Målet med projektet är att studera effekterna av feltoleranta strategier på förare och fordon och validera simuleringar och körsimulatorprov. Förväntade effekter och resultat: Resultaten förväntas komma att komplettera tidigare forskningsresultat från KTH Fordonsdynamik och ge värdefull information om hur överaktuering kan användas för att säkerställa säker drift av elektrifierade fordon även i situationer då fel uppkommer. Planerat upplägg och genomförande: De aktiviteter som föreslås i denna ansökan omfattar experiment under 3 dagar vid en avtalad tid under september eller oktober 2015. KTH Research Concept Vehicle (RCV) som utvecklats vid ITRL - Integrated Transport Research Lab kommer att användas för dessa experiment.