Abstract: Det övergripande målet för projektet är att leverera den mest effektiva feedback-lösningen för energieffektiv körning genom att optimera interaktionen mellan föraren, drivlinan och omgivningen. Projektets mål är att den slutgiltiga feedback-lösningen ska minska bränsleförbrukningen med 20 procent. I samarbete med europeiska partners kommer VTI att ta fram olika förslag för feedback-lösningar som ska leda till bränslesnål körning. Detta sker med hjälp av fokusgrupper och intervjuer i olika länder, och med olika målgrupper. De sammanlagda resultaten från fokusgrupperna kommer att användas till att ta fram prototyper av feedback-system.Abstract: Within the EU project ecoDriver it is one of VTI’s main tasks to evaluate how different feedback solutions support the driver with green driving, and how they influence traffic safety with respect to driver distraction. This will be done with the help of interview-studies and focus groups with current or presumptive users on the one hand, and via a controlled study in VTI’s world class truck simulator. A state-of-the-art eye tracker will be acquired for continuous monitoring of the drivers’ eye movements in real time. The feedback solutions will be developed in collaboration with other European partners. Both nomadic devices and embedded systems with feedback on different sensory channels will be investigated. The goal of this subproject is to be able to state which principle and detailed solutions generate the best behavioural adaptation, while at the same being the least distractive to the driver. The most successful systems will in a later phase of the project be improved and demonstrated in the field.