National Transport Library Research Database

En holistisk utvärdering av samlade serviceställen för utlämning av paket (A holistic evaluation of colleceted-delivery-points)

  • Wang, Qian
  • WSP Sverige AB, Svenskt företag eller organisation, 556057-4880
Sponsors, duration, budget: Trafikselskabet Movia ; 2015-02-01 -- 2016-03-31 Subject(s): Online resources: Abstract: Energiförbrukning och andra externa effekter för personresor till och från serviceställen är till stor del okänt. Lokalisering av serviceställen har avgjorts av distributören. Men enligt OECD (2003, sid. 85) “governments need to co-ordinate actions with the private sector in developing necessary logistics facilities including local pick-up points and parking places in order to restrain the expected growth of transport in urban areas”. Genom att undersöka personresor till och från serviceställen, kan energiförbrukning och miljöpåverkan utvärderas ur ett helhetsperspektiv i detta projekt. Lokaliseringen av serviceställen bör ta hänsyn till tillgängligheten för användarna och driftskostnaderna för distributörer. Projektet syftar till att underlätta en optimerad lokalisering av serviceställen som ökar tillgängligheten för användarna och minskar energiförbrukning och miljöpåverkan utan att generera höga kostnader för tillhandahållare av logistik. Sådana lösningar ger ett mer hållbart transportsystem och minskar negativa externa effekter. Vilket i sin tur bidrar till mer attraktiva och hållbara stadsregioner. Branschföreträdare från DHL och PostNord deltar i projektet, vilka bidrar med erfarenhet från ämnesområdet.Abstract: Energy consumption and other external effects for passenger travel to and from the service centers is largely unknown. Localization of the service has been settled by the distributor. But according to the OECD (2003, p. 85) "Governments need to co-ordinate actions with the private sector in Developing Necessary logistics facilities Including local pick-up points and parking places in order to restrain the expected growth of transport in urban areas". By examining the personal journeys to and from the service, the energy consumption and environmental impact is evaluated from a holistic perspective in this project. The siting of the service should take into account accessibility for users and the operating costs of distributors. The project aims to facilitate an optimized location of service that increases accessibility for users and reduces energy consumption and environmental impact without generating high costs for logistics providers. These solutions provide a more sustainable transport and reduce negative externalities. Which in turn contributes to more attractive and sustainable urban regions. Industry representatives from DHL and postnord participating in the project, contributing with experience in the subject area.
Item type: