VTI National Transport Research Database

On board treatment of ballast water (technologies development and applications) and application of low-sulphur marine fuel

Subject(s): Online resources: Abstract: MARTOB’s huvudmål var • att undersöka metoder och tekniker för att förebygga införande av främmande organismer genom fartygets barlastvatten, • att utveckla verktyg och reningsutrustning för att användas i vidare utveckling av barlastvattenrening • att utvärdera effektiviteten, säkerheten och ekonomiska och miljömässiga aspekter av existerande och nyutvecklade metoder, • att utveckla kostnadseffektiv (med avseende på kapital och drift), säker, miljövänlig ombordvarande barlastvattenrening, som skall ha minimal påverkan på fartygets drift, • att producera riktlinjer för utbildning av besättning och kriterier för val av lämplig metod för hantering av barlastvatten, • att utvärdera de finansiella, tekniska och operationella effekterna av ett tak för svavelinnehåll i bunkerbränslen i europeiska vatten, aoch föreslå en metod att försäkra sig om att det efterlevs av alla marknadens aktörer, • att underlätta introduktionen av en viktig svavelreningsmetod utan oavsiktlig påverkan av konkurrensvillkoren på marknaden. Första etappen av projektet, som handlar om behandling av ballastvatten färdigställdes tidigt 2002. Den inkluderar insamling av information om de metoder som används idag; som har prövats ombord och som ligger långt framme i utvecklingen. Utöver att samla information om biologisk effektivitet, insamlades data om gällande och framtida bestämmelser för att ge en indikation om framtida behandling av ballastvatten. I andra fasen gjordes laboratorieprover med utvalda vattenbehandlingstekniker och deras resultat utvärderades. Denna fas avslutades i januari 2003. Under den tredje och sista fasen av projektet utvecklades och tillverkades prototyper i full skala av system för behandling av ballastvatten. Några av dem installerades och prövades ombord medan andra testades vid anläggningar i land. Lågsvaveldelen av projektet avslutades i september 2003. Abstract: MARTOB’s main objectives were: • to investigate methodologies and technologies for preventing the introduction of nonindigenous species through ships' ballast water; • to develop design tools and treatment equipment to be used in the further development of ballast water treatment techniques; • to assess the effectiveness, safety, and environmental and economic aspects of current and newly developed methods; • to develop cost-effective (capital and operating), safe, environmentally friendly onboard ballast water treatment methods, which have a minimum impact on ship operations; • to produce guidelines for crew training and criteria for selecting appropriate ballast water management method; • to assess the financial, technical and operational effects of a sulphur cap on marine bunker fuel in European waters, and propose a verification scheme ensuring compliance with a sulphur cap from all players in the market; • to help to facilitate the introduction of an important sulphur emission abatement measure without unintentional distortion of competition in the shipping market. The first phase of the project related to ballast water management was completed in early 2002. This included collection of information on ballast water management methods that are currently used, that have been tested onboard ships, or that are in an advanced stage of development. In addition to collecting information on biological effectiveness, information was collected on the safety of methods, environmental effects, and costs. Information was also collected on existing and proposed regulations, to give an indication of future directions for ballast water management requirements. In the second phase, laboratory scale tests of the selected treatment technologies and their assessment were conducted. This phase was completed in January 2003. During the third and final phase of MARTOB, full/large scale prototypes of ballast water treatment systems were designed, optimised and manufactured. Some of them were installed and tested onboard a vessel and others were tested at shore facilities. The low sulphur fuel part of the project was completed in September 2003.
Item type:

Powered by Koha