VTI National Transport Research Database

Optimering av miljöpåverkan och kundbelåtenhet med hänsyn till verklig produktanvändning (Optimisation of environmental impact and customer satisfaction considering actual product usage)

  • Volvo Construction Equipment AB, Svenskt företag eller organisation, 556021-9338
Sponsors, duration, budget: Energimyndigheten, Volvo Construction Equipment AB, Volvo Personvagnar AB ; 2010-01-01 -- 2012-06-30 ; 7000000 kronorRegistration number:
  • Energimyndigheten 2009003243
Subject(s): Abstract: Projektet utvecklar metoder för att fånga kundens användning i detalj, liksom kundernas preferenser. Produkten utformas och kontrolleras så effektivt som möjligt för ett fåtal utvalda kundgrupper som har bildats från identifierade användningsmönster och behov där kunderna inom samma grupp delar önskemål och användningsprofil. Projektet leds av VCE tillsammans med VCC.Abstract: The project develops methods for capturing the customer's usage in detail, and customer preferences. The product is designed and verified as effective as possible for a few selected groups of customers formed from individual usage patterns and needs of which customers in the same group share preferences and usage profile. The project is managed by VCE with VCC.
Item type:

Powered by Koha